Projekt miał na celu promocję strategicznego znaczenia Via Carpathia dla integracji i współpracy naszego regionu w wymiarze kulturalnym i gospodarczym. Idea zbudowania szlaku Via Carpathia ma potężne znaczenie dla przyszłości tej części Europy, dlatego uznaliśmy, że ta wielka europejska idea, powstała w 2006 r. w czasie konferencji w Łańcucie powinna być przedmiotem dyskusji w Polsce i Europie. Inicjatywa była kierowana do młodych ludzi interesujących się historią i nie tylko. Nasi partnerzy byli z Bułgarii, Rumunii, Węgier, Słowacji, Litwy, Grecji i Turcji. Rezultaty naszych warsztatów i dyskusji propagowaliśmy poprzez solidnie przygotowaną i zrealizowaną kampanię społeczną dlatego też w trakcie naszego projektu nauczyliśmy się planowania i realizowania międzynarodowych kampanii społecznych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. W rezultacie stworzyliśmy kampanię społeczną, realizowaną w krajach partnerów, która promuje Via Carpathia jako połączenie kulturowe, gospodarcze, społeczne i tranzytowe. Elementem kampanii był list otwarty do Komisji Europejskiej, w którym uczestnicy wyrazili swoje poparcie dla tej idei. Uczestnicy zwiększyli świadomość międzykulturową, poprzez uczestnictwo w wymianie międzynarodowej wraz z młodymi ludźmi z siedmiu różnych krajów, wspólne zajęcia i warsztaty oraz wieczorki międzykulturowe, debaty Oxfordzkie, odgrywania ról w ramach warsztatów, symulacji oraz aktywności na świeżym powietrzu. Pozwoli to młodzieży na odkrywanie nowych kultur, zwyczajów i innych stylów życia w ramach współpracy i dialogu międzykulturowego. Młodzież zwiększy swoją aktywność w życiu społecznym, poprzez zdobycie umiejętności prowadzenie kampanii informacyjnej oraz społecznej. Zrealizowaliśmy ten projekt, ponieważ uważamy, że idea zbudowania szlaku Via Carpathia ma potężne znaczenie dla przyszłości tej części Europy, uważamy, że ta wielka europejska idea, która powstał w 2006 r. w czasie konferencji w Łańcucie – powinna być przedmiotem dyskusji w Polsce i Europie. Razem z naszymi partnerami z Bułgarii, Rumunii, Węgier, Słowacji, Litwy, Grecji i Turcji chcemy wspólnie działać na rzecz rozszerzenia debaty wokół Via Carpathia i pogłębienia dyskusji. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że projekt ten ma strategiczne znaczenie dla integracji i współpracy naszego regionu, co wymiernie przełoży się na nasze życie codzienne. Projekt został zrealizowany ze środków Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Via Carpathia – the Road of Diversity Międzynarodowe
Co nam się udało
Obszar interwencji
Inne Projekty
30
ODBIORCÓW BEZPOŚREDNICH
100
ODBIORCÓW POŚREDNICH
12
PRACOWNIKÓW
7
WOLONTARIUSZY