Unijne programy wsparcia polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji FERS 2024.
Formularz zgłoszeniowy
Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne organizacje działające w obszarze integracji obywateli państw trzecich. Odbędzie się ono 14 marca 2024 roku w Gliwicach, przy ul. O. Jana Siemińskiego 22, o godzinie 17.
Cel spotkania:
1) Omówienie ze środowiskiem organizacji działających w obszarze integracji obywateli państw trzecich fiszki Ministerstwa Edukacji Narodowej dotyczącej wsparcia polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji, omawianych w ramach pracy Komitetu Monitorującego Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.
2) Dyskusja na temat potrzeb edukacyjnych uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji.
Agenda:
1. Prezentacja działania i funkcjonowania Komitetu Monitorującego Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.
2. Prezentacja fiszki, która dotyczy wsparcia polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji
3. Dyskusja na temat potrzeb edukacyjnych uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji.
4. Omówienie wniosków i rekomendacji dla KM FERS.
5. Zakończenie spotkania.
Klaster Innowacji Społecznych realizuje to spotkanie jako członek Komitetu Monitorującego FERS.
O Komitecie Monitorującym
Komitet Monitorujący jest niezależnym organem opiniodawczo-doradczym powoływanym przez IZ w formie zarządzenia. Jego głównym celem jest wsparcie IZ w procesie monitorowania i wdrażania programu.
W skład Komitetu Monitorującego FERS wchodzą przedstawiciele:
- IZ FERS,
- Instytucji Pośredniczących ustanowionych w systemie realizacji programu FERS,
- Instytucji Państwa Członkowskiego,
- partnerzy, o których mowa w art. 8 rozporządzenia ogólnego oraz
- obserwatorzy.
W pracach KM FERS uczestniczą również przedstawiciele Komisji Europejskiej pełniący funkcję monitorującą i doradczą.
Zadania KM określa rozporządzenie ogólne (art. 40).