Celem projektu była poprawa kompetencji cyfrowych mieszkańców województwa śląskiego i opolskiego, którzy ukończyli 25. rok życia, w tym nabycie umiejętności korzystania z e-usług publicznych i komercyjnych, zwiększyliśmy aktywne i wszechstronne korzystanie z nowych technologii. Jednocześnie zwracaliśmy szczególną uwagę na to, aby maksymalnie wykorzystać lokalne zasoby osobowe i technologiczne grantobiorców zapewniając maksymalną integrację i efektywność projektu. Projekt kierowany był do mieszkańców województwa śląskiego oraz opolskiego. Uczestnikami projektu były osoby powyżej 25 roku życia. W ramach projektu przydzieliliśmy 100 mikrograntów gminom z województwa śląskiego i opolskiego w kwocie około 56000 zł każdy. W rezultacie projektu 10000 osób nabyło kompetencje cyfrowe, w tym podstawowe kompetencje cyfrowe. Stworzyliśmy 7 scenariuszy szkoleń i przeprowadziliśmy 150 godzin szkoleń. Uczestnicy nabyli umiejętności związanych z oprogramowaniem, opisanych w katalogu podstawowych kompetencji cyfrowych w Standardzie wymagań kompetencji cyfrowych osób objętych szkoleniem w ramach konkursu. Uczestnicy szkoleń nabyli i podnieśli poziom swoich umiejętności i kompetencji cyfrowych w zakresie modułów tematycznych, objętych scenariuszami szkoleń. Szkolenia były oparte na scenariuszu przygotowanym na podstawie modułów tematycznych, opisanych w Standardzie wymagań kompetencji cyfrowych osób objętych szkoleniem w ramach konkursu, tj. “Rodzic w Internecie”, “Mój biznes w sieci”, “Moje finanse i transakcje w sieci”, “Działam w sieciach społecznościowych”, “Tworzę własną stronę internetową (blog)”, “Rolnik w sieci”, “Kultura w sieci”. Uczestnicy zdobyli podstawowe kompetencje cyfrowe w zakresie umiejętności informacyjnych, umiejętności komunikacyjnych, umiejętności rozwiązywania problemów. Zauważyliśmy, że wiele ludzi powyżej 25. roku życia nie posiada kompetencji cyfrowych, co w dzisiejszych czasach jest przydatną umiejętnością. Kompetencje cyfrowe to wiedza, umiejętności i postawy pozwalające w sposób efektywny, poprawny, bezpieczny, krytyczny, kreatywny i etyczny wykonywać zadania, rozwiązywać problemy, komunikować się, zarządzać informacją, współpracować, tworzyć i dzielić się treściami. Kompetencje cyfrowe są ważne. Należy je rozwijać, jednocześnie dostosowując się do zmian zachodzących w środowisku, w jakim funkcjonuje społeczeństwo. Rozwój kompetencji cyfrowych jest niezbędny, aby sprawnie odnajdywać się w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Obywatel.IT Edukacyjne
Co nam się udało
Obszar interwencji
Inne Projekty
10 000
ODBIORCÓW BEZPOŚREDNICH
15 000
ODBIORCÓW POŚREDNICH
20
PRACOWNIKÓW
10
WOLONTARIUSZY