Celem projektu było wzmocnienie systemu opieki i ochrony praw osób niepełnosprawnych w regionie Kakheti w Gruzji poprzez stworzenie dla nich 10 nowych miejsc pracy w przedsiębiorstwach branży turystycznej, szczególnie dotkniętej skutkami pandemii COVID-19, które w wyniku uczestnictwa w inicjatywie oraz uzyskania wsparcia przekształcą się w przedsiębiorstwa ekonomii społecznej. Projekt był kierowany do przedstawicieli przedsiębiorstw branży turystycznej. W inicjatywie wzięły udział firmy takie jak: Ghvinis k’omp’ania shumi, Chateau napareuli sp. z o.o, Blues village.ge, Ngo „stowarzyszenie kobiet winiarzy i właścicielek winogron”, Lamara bejashvili, Kartuli gemo – q’vareli, Nana’s guest house, Melaanian vintage – guest home, Hotel herati, Tsinandlis edemi, Temi community – gremi, Kakhetis guli travel&winery, sp.z o.o. Korzenie ltd pesvebi, Qedeli community – the association of socially helpless therapy, Warsztaty nukriani, Hotel monument 1880, Union of parents of persons with disabilities in sighnaghi, Tsent’ral q’vareli, Dedoplistskaro tourism development association, Winnica „zedasze”, Ludwig guesthouse. Głównymi założenia projektu było stworzenie 12 miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnościami w regionie Kakheti w Gruzji, wsparcie szkoleniowe dla 30 przedsiębiorców. Stworzyliśmy szkolenia dla pracowników organizacji, a po nich ogłosiliśmy konkurs biznesplanów dla przedsiębiorstw, które wzięły udział w warsztatach. Wszystkie przedsiębiorstwa biorące udział w konkursie przygotowały biznesplany przekształcające swoje przedsiębiorstwa w przedsiębiorstwa ekonomii społecznej. Następnie zostało wyłonione 7 przedsiębiorstw, które otrzymały wsparcie w łącznej kwocie 120 000 złotych. W ramach inicjatywy powstała strona internetowa, gdzie można znaleźć stworzone przez nas vademecum oraz filmy edukacyjne. Vademecum jest w języku gruzińskim które miało na celu zachęcać do zatrudniania osób niepełnosprawnych. Dla przedsiębiorców, którzy wzięli udział w szkoleniach online, przygotowaliśmy stronę internetową w języku polskim promująca ich jako przedsiębiorstwa działające społecznie i zachęcające polskich turystów do skorzystania z ich oferty. Stworzyliśmy 6 filmików edukacyjnych: czym jest ekonomia społeczna, jak wygląda zatrudnienie osób niepełnosprawnych w przedsiębiorstwie, jak budować strategię komunikacji, jak stworzyć skuteczną kampanie reklamową, jak wygląda promocja przedsiębiorstwa oraz jak fundraising wygląda w praktyce. W skutek pandemii COVID-19 wiele branży turystycznych poniosło straty, dlatego powstała inicjatywa pt.: „Wsparcie ekonomii społecznej w gruzińskiej turystyce”. W ramach projektu przeprowadzone zostały szkolenia, a po ich zakończeniu odbył się konkurs biznesplanów. Inicjatywa zakłada pomoc rozwojową Polski dla Gruzji poprzez stworzenie nowych miejsc pracy i aktywizację zawodową oraz społeczną osób niepełnosprawnych. Projekt współfinansowany w ramach polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP. Wsparcie Ekonomii Społecznej w Gruzińskiej Turystyce Międzynarodowe
Co nam się udało
Obszar interwencji
Inne Projekty
30
ODBIORCÓW BEZPOŚREDNICH
100
ODBIORCÓW POŚREDNICH
12
PRACOWNIKÓW
6
WOLONTARIUSZY