Celem naszej innowacji było stworzenie przestrzeni dla młodzieży wykluczonej terytorialnie, finansowo mieszkających w małych i średnich miastach do dzielenia się swoimi pomysłami, znalezienia partnerów do realizacji swoich pomysłów, a także podniesienia swojej samooceny, nauki elevator pitch, wystąpień “publicznych”, autopromocji. Narzędziem, które pomogło nam zrealizować ten cel była aplikacja mobilna dzięki której można było nagrywać 30 sekundowe filmiki i dzielenia się swoimi pomysłami. Innowacje była nastawiona na wspomaganie procesu łączenia się młodych ludzi w celu opracowania i realizacji określonego pomysłu biznesowego, a także poprzez wspomaganie, naukę kompetencji wspiera łatwiejsze wejście na rynek pracy. Projekt był kierowany do młodzieży wykluczonej terytorialnie. Nasze działania podejmowaliśmy na obszarze województwa śląskiego, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Bytomia, Zawiercia, Gliwic i Katowic. Działania kierowane były przede wszystkim do młodzieży wykluczonej, która znajduje się na progu wieku produkcyjnego, a z uwagi na przyczyny ekonomiczne (brak perspektyw zarobkowych) i społeczne (wysokie dziedziczne bezrobocie) ma niewielkie szanse na rynku pracy. W ramach projektu powstała aplikacja mobilna, która pozwala na nagrywanie krótkich filmów z elevator pitch lub video CV a następnie łączenie się z innymi użytkownikami i wspólne rozwijanie pomysłów – networking. W ramach inicjatywy nagrano ponad 10 godzin video, przeprowadzono 8 warsztatów dla 50 osób każdy oraz wydano publikacje. Stworzyliśmy przestrzeń networkingowa, wykorzystującą elementy sharing economy. Dzięki naszej inicjatywie większa grupa odbiorców będzie miała odwagę dzielić się swoimi pomysłami i w ten sposób zapraszać innych odbiorców do współpracy. Łatwy dostęp do inspiracji i pomysłów przełoży się na zwiększenie zainteresowania przedsiębiorczością, a także poszerzeniem horyzontów w tym zakresie. Sprawiliśmy, że swój elevator pitch będzie mógł przedstawić każdy, niezależnie od stopnia zamożności lub lokalizacji. Nastąpił proces demokratyzacji sieciowania się biznesowego, które odbywał się w centrach dużych miast lub na zamkniętych konferencjach. Inicjatywa powstała aby stworzyć przestrzeń dla młodzieży, która jest wykluczona ze względu na miejsce zamieszkania. Według uzyskanych przez nas wyników badań 41% badanych nastolatków deklaruje chęć założenia własnej działalności. Wiele młodych osób chciałoby prowadzić własną firmę, jednak nie mają takich możliwości, ponieważ podczas edukacji szkolnej nie nabywają odpowiednich kompetencji, które byłyby w stanie im w tym pomóc. INFORMACJE O DOFINANSOWANIU Collab.Me Edukacyjne
Co nam się udało
Obszar interwencji
Inne Projekty
2000
ODBIORCÓW BEZPOŚREDNICH
1500
ODBIORCÓW POŚREDNICH
15
PRACOWNIKÓW
10
WOLONTARIUSZY